Gravelracers
Welkom! Is het jou eerste keer? Registreer je dan eerst en dan zorgen we dat je snel online kan. Lees dan snel eerst de regels en lees dan gerust verder. Wij houden van actieve forumleden. Post dus regelmatig iets.
Gravelracers
Welkom! Is het jou eerste keer? Registreer je dan eerst en dan zorgen we dat je snel online kan. Lees dan snel eerst de regels en lees dan gerust verder. Wij houden van actieve forumleden. Post dus regelmatig iets.
Gravelracers
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gravelracers

Alles over gravelbikes
 
IndexPortaalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Bandenkeuze... wat, wanneer en vooral waarom...

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 66
Registratiedatum : 21-12-17
Leeftijd : 45
Woonplaats : Steenokkerzeel

Bandenkeuze... wat, wanneer en vooral waarom... Empty
BerichtOnderwerp: Bandenkeuze... wat, wanneer en vooral waarom...   Bandenkeuze... wat, wanneer en vooral waarom... Icon_minitimezo dec 31, 2017 2:05 pm

Niet eenvoudig: je hebt een leuke fiets, rijdt dagelijks hetzelfde traject en merkt dan ineens: banden zijn aan vervanging toe. Maar wat moet ik nu kiezen? Misschien ga ik wel eens meer naast de baan rijden...

We gaan proberen om hier de ervaringen van de forumleden te posten en je zo op weg te helpen. Heb je interessante weetjes, post ze dan hier.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://gravelracers.actieforum.com
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 66
Registratiedatum : 21-12-17
Leeftijd : 45
Woonplaats : Steenokkerzeel

Bandenkeuze... wat, wanneer en vooral waarom... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bandenkeuze... wat, wanneer en vooral waarom...   Bandenkeuze... wat, wanneer en vooral waarom... Icon_minitimevr jan 12, 2018 6:38 pm

Ik zal de spits afbijten... ik rij momenteel met Specialized Sawtooth (700x42c) en dit sinds juli 2017 (+/-500km mee gereden tot nu toe). En ik moet zeggen: voor wat ik ze gebruik voldoen ze heel goed!

Je kan ze ook tubeless gebruiken, maar ik de voordelen van tubeless wegen voor mij niet op tegen de nadelen. Of anders gezegd, ik ben er nog niet helemaal uit! (zie andere linkje). Ah ja, deze zouden lekbestending zijn... ik kan je niet vertellen dat het zo is... of toch wel: ik ben nog niet lek gereden. (Hout vasthouden!).
De foto:
Bandenkeuze... wat, wanneer en vooral waarom... Sawtoo10

Zoals reeds aangegeven: ik rij heel veel asfalt (60%) soms is deze in heel slechte staat en de voor de rest vooral zand en gravelbaantjes (de typische Vlaamse veldwegjes...). Hier voldoet de grip wat mij betreft boven verwachting. Ook in de bochten heeft deze band meer dan voldoende grip. Indien het nat is of modderig, dan voldoet deze wat mij betreft ook. Maar... op van die nieuwe knappe, vlakke asfalt en nat (en dan bedoel ik heel nat), heb ik het gevoel dat ik toch al met beter materiaal gereden heb. Ik heb qua gravelbanden nu nog niet heel veel referentiepunten maar toch.
Een goede all-round band, zeker. Voor het echte zwaardere werk is er beter materiaal op de markt. Voor het zuiver baanwerk ook, uiteraard.

Mijn beoordeling:
Grip bij droog weer op asfalt/beton/tarmac: 4/5
Grip bij nat weer op asfalt/beton/tarmac: 3/5
Grip bij droge zanderige wegen: 5/5
Grip bij natte modderwegen: 3/5

Grip in bochten: 4/5
Grip boswegen: 3/5
Slijtage: 4/5
Lekbestendig: 5/5
Prijs/kwaliteit: 4/5
Totaal: 35/45 of 3,8/5 =>78% dus afgerond.

Raad ik deze band aan? Ja, zeker voor woon-werkverkeer. En als "allround" band. Het is een alleskunner voor een redelijke prijs. Van €28,99 via Bike 24 tot €39,90 via 4bikes en ja zelf €46 bij Evans (daar moet je dan ook nog eens minimaal €6 verzendkosten bijtellen... de link ga ik dus ook niet posten).
Terug naar boven Ga naar beneden
https://gravelracers.actieforum.com
 
Bandenkeuze... wat, wanneer en vooral waarom...
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Gravelracers :: Techniek :: Banden-
Ga naar: