Gravelracers
Welkom! Is het jou eerste keer? Registreer je dan eerst en dan zorgen we dat je snel online kan. Lees dan snel eerst de regels en lees dan gerust verder. Wij houden van actieve forumleden. Post dus regelmatig iets.
Gravelracers
Welkom! Is het jou eerste keer? Registreer je dan eerst en dan zorgen we dat je snel online kan. Lees dan snel eerst de regels en lees dan gerust verder. Wij houden van actieve forumleden. Post dus regelmatig iets.
Gravelracers
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gravelracers

Alles over gravelbikes
 
IndexPortaalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Andere hobby's

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 66
Registratiedatum : 21-12-17
Leeftijd : 45
Woonplaats : Steenokkerzeel

Andere hobby's Empty
BerichtOnderwerp: Andere hobby's   Andere hobby's Icon_minitimedi jan 02, 2018 9:48 am

Ik heb er wel meerdere: andere tijdverdrijven of hobby's. Maar eentje waar ik mij in 2018 naast het fietsen ga op toeleggen: lopen. 
Sinds enkele jaren zit ik al met de gedachte om eens een wedstrijdje mee te lopen. Niet om ze te winnen (zou ik ook niet kunnen), enkel om te zien waar ik sta t.o.v. mijn leeftijdsgenoten... en misschien om op langere termijn 10km te kunnen lopen.
Ter info: toen ik nog op school zat, was ik een redelijke loper. Ik liep 2km cross in 7:50 (+/- 15 km/u)

Daarom ben ik sinds vorig jaar met mijn echtgenote begonnen met een loopschema. Blijkt dat lopen met mijn echtgenote de ideale manier is om mezelf niet helemaal op te blazen. Ik heb nogal de neiging om heel snel te denken dat het goed gaat en dat ik veel sneller kan. Niet dus. Maar mijn echtgenote loopt een pak rustiger, waardoor ik dus beter tempo kan lopen.

Momenteel loop ik ongeveer 28 minuten en juist geen 4 km. (Snel omgerekend is dit dus juist geen 7km/u gemiddeld. Niet echt snel, maar dit hoeft (nog) niet voor mij.

En zoals elk goed plan, heb ik enkele doelstellingen in het achterhoofd:


  1. voor maart 5 km lopen in minder dan 30min.
  2. zaterdag 2 juni eerste criterium (al had ik er graag daarvoor nog eentje gelopen... dus ik probeer er een makkelijke te zoeken van 5 km, rond april... wat niet evident zal zijn).
  3. dit criterium uitlopen en niet als laatste eindigen... en liefst in minder dan 25 min.
  4. Maar om dit allemaal te bereiken, zou ik ook nog een goede 5 kg moeten vermageren... is geen must, maar wel handig.


Mijn grootste uitdaging tot nu toe? De combinatie en tijd vinden om het lopen en fietsen te combineren. Ik weet het, er zijn 7 dagen in een week... maar door mijn job en familiale situatie (kindjes, vrouw die in het weekend werkt...) is het zeker niet altijd mogelijk om 7 op 7 te trainen. Tenslotte is rust even belangrijke als een goede training. Ik zal dus goed moeten uitzoeken, wanneer ik deze het best probeer te combineren.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://gravelracers.actieforum.com
 
Andere hobby's
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Gravelracers :: Forumvaria :: Praatcafé-
Ga naar: